Vi besökte HELL och där var det HETT

Kryssning / caymanisland, kryssning, resa / Permalink / 0
(null)
I torsdags besökte vi HELL som ligger på Grand Cayman och som bl a har ett eget postkontor. Vi lämnade Costa Maya i tisdags kväll efter en heldag med Mayaruiner och djungel. På onsdagen hade vi ett stopp på Cozumel, Mexikos största ö.
Cozumel

Där har vi varit två gånger tidigare så vi nöjde oss med en skön promenad längs kustlinjen innan vi gick tillbaka till Celebrity Equinox för lunch och avkoppling vid poolen. Efter ännu en utsökt 4-rätters middag såg vi en riktigt bra show med den engelska sångerskan och entertainern Jayne Curry.
(null)
På torsdag morgon kom vi till Grand Cayman, där vi tog oss i land med "tenderboats" för att kryssningsfartygen inte kan lägga till vid kajen. Vi åkte  en tur med en minibuss runt delar av ön för att se mer än själva Georgetown.
Vi besökte bland annat ett ställe som gör den berömda "romkakan" och kryddad mörk rom, allt smakade utmärkt.
Tortuga, romkaka och mörk rom .

Vi fortsatte sedan till Hell som har mycket märkliga klippformationer som är i det närmaste omöjliga att ta sig fram i. Det är ingen tillfällighet att platsen kallas för Hell, "helvetet" det var dessutom väldigt HETT där.
Klippformationer i HELL
Det finns ett postkontor med namnet Hell där mm.
Vi kom som tur är tillbaka från Hell och fortsatte till Camana Bay som har utsikt från ett torn ut över kusten. Båtar ligger skyddade innanför stranden och havet nås via en vacker kanal.
Kanalen vid Camana Bay

Vi åkte tillbaka till huvudstaden Georgetown och strosade runt bland butiker och restauranger innan vi tog tenderbåten ut till Celebrity Equinox där det ikväll är en "Evening Chic Dinner". En enastående god middag
Hummer till huvudrätt
Pilgrimsmusslor till förrätt
Chokladfondant till dessert. Det blev även en kyld grön ärtsoppa med krabbkött som mellanrätt. Till detta drack vi riktigt bra viner.
Efter middagen blev det en ny fantastiskt bra show med sång, dans och akrobatik mm och sedan party vid poolen.
(null)

Vi njuter fortsatt för fullt på vår fjärde kryssning med fantastiska Celebrity Cruises.Vi anländer just nu till Miami
där kryssningen avslutas.
En summering är att Celebrity på nytt har levererat en kryssning av högsta klass vad  gäller service, mat/dryck, underhållning och stämningen ombord. Vi är jättenöjda.
(null)
Celebrity Equinox väntar utanför Grand Cayman.

Vi,  Björn och Karin, har en mycket stor passion för att resa och för att skriva. Vi delar gärna med oss av tips och erfarenheter från några hundra resor, bl a 12 st Jordenruntresor.
Hälsningar

Björn och Karin

Följ oss gärna på

Bloggen www.demmereserjordenrunt
Facebook demmereserjordenrunt
Instagram #demmereserjordenrunt

Georgetown Grand Cayman
Georgetown
Underhållning i en av barerna